Tuesday, April 5, 2011

27. HOLIDAY?????


Yehhhaaa….Tuesday time. Hari untuk menonton tv sedunia…..
Kejap bebenor kan masa berlalu. Dah hari Selasa, rasa mcm baru aje semlm akak tulis N3 ttg TUESDAY tukan.
Hmmm hari ini pun akak agak sibuk skt. Sibuk buat aper tu kak? Yang sebenarnya kan akak tak tau kenapa 2 3 hari nie akak mcm dah kekeringan idea. PPPLLLEEEASEEE somebody give me an idea??? Something wrong up there nie?
Rasa dlm hati nie mcm nak pergi bercuti aje. Tapi nak kemana yer. Kaki nie dah gatai2 dan gian nak bergambar? Dan yang pasti boleh gak mula bershopping rayakan. Buat persiapan awal sikit dan tempah awal2 nie. Nanti tak lah kelam kabut. Biasalah kang kalau dah dekat2 nanti org dah tak terima tempahan.

Tp nak kemana? Ke Kuala Lumpur? Dah tak de port nak pi. Kawan akak yang selalu akak pi umah dier tu, dier baru2 nie dah kawin so seganlah akak nak menapak ke rumah dier. Dia dan suami terima kehadiran akak nie. Kan penyibuk aje kan. Maklumlah pengantin baru, kacau aje org nak honeymoon.
Rumah adik pun ada kat sana, malulah sbb tu umah adik iparkan. Kalau adik sendiri tu gagah jugak.
Hotel? Takkan nak pi duduk sorang2 lak. Takkkk sesuewwwaiiiii…
Bukan bermakna akak takut tau tapi korang bayangkan lah akak sorang2 dlm bilik hotel tu, kang kena kidnap ngan cik han. Sbb ramai yang cerita ada satu bilik kat hotel mesti ada dia kan. Manalah tau kot2 nasib tak baik akak sebilik ngan dier….HHHHEEEEEEEEEEE harus takut tau.
Sedar2 pagi,  tido kat bilik air. Sape nak jawab tu.
Baik duit sewa umah tu pi shopping2 and makan2 kan. Berbaloi2 gak.

Gambar Ehsan dari MBJB.GOV.MY dengan bantuan pak cik google
Johor????
Yang nie mmg org Johor dari dulu2 pun alu2 kan kedatangan akak ke sana tp jiwa akak blm ke arah sana. Hajat mmg besar nak jalan2 kat sana. Maklumlah blm smpi kesana kan. Hhhmmmmmm boleh difikirkan niekan. Mcm best aje bunyi nyer. Haii org Johor boleh ke akak ke sana? Sudi ke terima akak nie?
Sekrg nie susah lah nak ajak member pi bercuti mana? Mereka semua dah berkeluarga payahlah nak ke mana2 kan. Semua dah ader komitmen.
Tak boleh mcm dulu2 lagi and nak lepak2 tak tentu hala. Akak jugak lah tinggal keseorangan. Saper2 kat sana sudi nak temankan akak tak.
So sad…………….
Kan nanti cuti 1 Mei jatuh pada hari Ahad so dia anjak ke hari Isnin. Jadi boleh ambil cuti sampai hari Selasa kan. Puas aku berjalan nanti.
Tp akak dan keluarga nak berpindah so rasanya kena tangguh dululah kot. Nak packing barang2.
Tangguhkan dulu kot cuti maybe cuti dalam bulan 6 pulak apa2 mesti seblm bulan posa……

p/s : Tp dalam hati ini rasa nak berjalan sgt2 dah….Kemaruk bebenor rasa dlm hati…………. KL JOHOR KL JOHOR KL JOHOR KL JOHOR KL JOHOR KL JOHOR KL JOHOR KL JOHOR KL JOHOR KL JOHOR KL JOHOR KL JOHOR KL JOHOR KL JOHOR KL JOHOR KL JOHOR KL JOHOR KL JOHOR KL JOHOR KL JOHOR KL JOHOR
last2              KUANTAN WITH LOVE ONLY (ahhhhaakkkksss)

1 comment:

  1. alaaa...siannyer....aku paham sgt perasaan ko nie..sebabnyer adik aku pun gtew gak...dulu jrg no lekat kat rumah....ler nie bila abis member2 dia dah kawen....brlah dia slowdown sket...nasib mak aku solo now...so org tua tulah dia heret ke sana ke mari kalo nak gi mana2...ok apa...sekurg2nyer thibur gak hati mak aku tu....bknnyer aku xpenoh bawa mak aku tu...tp phm2 jelah....a bit limitedlah....ko round dulu satu Msia nie dulu abis sampai sabah swk tu....byk lagik tpt2 menarik yg ko leh bcuti...janji ada pulusnyer...then nasihat aku kalo ko nak ke satu2 tpt...ko tanyer dulu sape2 yg penoh pegi...so that ko ada tips atau info utk bantu ko & elakkan ko dlm kesusahan....maklumlah pompuan...byk risks nyer,kan....ko dtg KL...tdo rumah aku pun xpelah ita....anak aku sume kecik2...aku lyn ko makan2,bilik ada....abis2 nak shopping...aku bwklah dekat2....sekali2 sekala lyn member dr KTN turun....laki ok jek...:))

    ReplyDelete