Friday, March 11, 2011

RAHSIA RUMAH TANGGA.......

Assalamualaikum…….

Selamat Pagi Jumaat untuk semua….di hari yang baik nie lagu nie untuk santapan jiwa dan rohani.


Hujan melanda kuantan 2 3 hari nie, mcm tanda2 nak banjir aje kan. Setelah berbulan panas terik dan kering, hujan turun dengan selebat2nya……..

Hari ini aku nak tukar nama headline aku dari DEALOVA kepada MASAM-MASAM MANIS….setelah mendapat ilham dan inspirasi dari member baikku LINDA.


(istimewa untuk Linda)

Al maklumlah ia melambangkan kehidupan kita seharian yang kadang2 gembira, suka, sedih, duka dan pelbagai lagi perasaaan. Almaklumlah kita sebagai manusia tak lepas dari masaalah kan.
Kira sekrg nie mcm blank aje otak aku nak fikir apa yg nak ditulis….

Oh ya cinta pertama kan. Cinta pertama nie masa zaman sekolah lagi tu. Al maklumlah cinta monyet. Main-main aje tu. Tapi masa dulu ia member I kesan mendalam dalam jiwa dan perasaan ini. Betul ia merobek……Robek hati ku (kata Mas Idayu…..)

Nanti petang skit aku post en3 tu ok. Tadi baca paper berita harian tertarik ngan tajuk SUAMI RINGAN TULANG tu….pastu ader dia bagi sedikit info yang menarik untuk dikongsi bersama. Walaupun aku belum ke arah tu tapi sekadar untuk renungan….dan selamat beramal. (hiisshh macam tagline aku lakss)

Rahsia Berumah Tangga Bahagia (Sumber dari Fadzilah Kamsah)
bukan dari aku tau..aku nie tak layak nak bagi nasihat nie..

v  Sering melakukan kegiatan bersama-sama seperti melakukan kerja rumah bersama, makan bersama, keluar berjalan berdua-duaan (sambil berpegangan tangan,…yg nie aku tmbhkan), beriadah dan mandi……
v  Galakkan isteri tido di atas lengan suami. Isteri yang penyayang akan berada di belakang bahu sebelah kanan suami ketika berjalan.
v  Jaga mulut dan badan supaya tidak berbau bagi memastikan suami sentiasa mahu berseronok dengan isteri.
v  Isteri yang hangat sentiasa mengharapkan suaminya berada di rumah bersama-samanya.
v  Tukar gaya penampilan untuk mengelakkan pasangan berasa jemu
v  Kreatif mencipta suasa yang harmoni dan tenang dalam rumah tangga
v  Jika ada pergaduhan atau pertengkaran, cuba ingat kembali kenangan manis ketika bercinta dan berbulan madu.

Itulah antaranya kan antara aku selitkan lagi sebab dia ader byk lagi …tak boleh banyak2 kena simpan dulu waktu kekeringan idea….



No comments:

Post a Comment