Monday, March 14, 2011

7. SeLaMaT pEnGaNTiN bArU

Salam buat semua…
N3 nie aku cipta semata-mata khas buat teman baikku dan dah anggap dia seperti adik sendiri iaitu KAMSIA DALOH.

Tahniah kuucapkan kepada dier kerana telah selamat melangsungkan perkahwinan pada 13.03.2011 (Ahad). Tarikh senang nak ingat tu al maklumlah aku pun dilahirkan pada bulan 3 gak. Ku doakan agar dia dan suami kekal bahagia. Semoga kasih mewangi hingga ke akhir hayat……….
Kenangan Yang Terindah

Untuk pengetahuan semua aku takkan lupakan budi baik dier ngan kakak dier JUMATIA kerana dia sekeluarga dah byk menolong aau sewaktu aku terumbang-ambing sebatang kara dekat Kuala Lumpur 5 6 tahun lepas. Korang mesti tertanya2 kenapa aku ke KL untuk mencari kerja walaupun keseorangan kan….jeng jeng jeng….nak tau story lebih lanjut tgu ok. Tiada rahsia di antara cinta hati ku….SOOOO TGUUUUUUUU….
Mana nak cari org yg baik hati mcm dorgkan. Nak2 pulak Bandar besar seperti Kuala Lumpur tu. Aku betul2 bernasib kerana dikelilingi oleh org2 yang baik2. Nanti dilain N3 lain aku bercerita ttg kakak angkat aku laksss ok. (Byk lah story and idea kan. Mgkn dulu cita2 ingin jadi penulis tp utk tatapan diri sendiri aje..malu nak bagi org baca takut org kata kita syok sendiri. Kalau digilap lebih lagi mgkn aku boleh jadi penulis terkenal nie. Ahhhkkss perasan lak Cik Ita sorang nie.)
Waktu aku susah nak mencari bilik untuk disewa mrk tanpa berfikir panjang menumpangkan aku dirumahnya lebih kurang sebulan jugaklah seblm aku dapat mencari bilik sewa yg berdekatan.
Dengan mereka juga aku menumpang untuk pergi kerja. Hisssh mmg susah lah nak lupakan budi baik mereka nie. Hanya Allah sahaja dapat membalasnya. Byk betul mereka membantu. Datang lambat bersama (kalau punch card tu mmg ader merah lah atau ngam2 aje)….makan sama…shopping sama….dah macam 3 stooges pulak kan. (Hi… hi… hi….)
Sekrg kalau aku ke Kuala Lumpur, umah mereka gak aku jejak. Kalau tak kerana keluarga dia ada di sana mmg tak pi lah aku ke KL. Dah kat sana tiada sapa2 lagi aku kenal mcm aku kenal mrk.
Nampaknya lepas nie tak delah tmpt aku nak port dan shopping kat KL. Tak boleh dah nak shopping baju raya nanti. Yang penting aku suka shopping kat Jusco ade satu benda yang wajib aku beli kat sana. Kalau tak beli rasa tak lengkap pakej aku ke Kuala Lumpur. Hanya Puan Kamsia aje tau kan……..Beli satu pun jadi lah janji benda tu ader. Kalau korang tau mesti korang gelak sakan kat aku. Mesti korang akan kata benda tu takkan tak der kat Kuantan smpi kena beli kat Jusco. Kalau nak tau PM aku ok. Benda tu malu lak nak cite kat sini. Heee heee heee. Nanti satu Malaysia lak tau….
Kepada dia jugaklah aku mengadu ttg masalah aku walaupun bukan melibatkan ttg aku. Aku nie jenis yang kalau ada masalah bukan aku nak cite pada org pun. Main pendam aje. Tapi terima kasih kerana sudi mendengar luahan hati ini ok. Mintak2 lepas nie jgn segan2 nak mendengarnya lagi ya…..
Apa2 sekali lagi ku ucapkan tahniah ya. Semoga cepat2 dapat anak saudara yang comel2 dan gebus….
Oklah setakat story ngan korang nanti korang jemu lak. Pada Kam sekali lagi akak ucapkan Selamat Penganti Baru ya….Bila agaknya nak buat kenduri kat KL bgtau awal2 senang nak plan cuti…..Lagu ini istimewa untuk Kam dan Indra ya……..Selamat Berhibur



No comments:

Post a Comment